putera izman

hanya sekadar perkongsian

.

Amalan makan tengah malam adalah bahaya.

Amalan makan tengah malam adalah bahaya.

Budaya makan lewat malam sudah menjadi satu perkara biasa bagi mereka yang bergelar warga kota. Mana tidaknya, mereka gemar mengunjungi premis-premis restoran atau gerai yang dibuka 24 jam setiap hari.

Ramai yang tidak sedar risiko kesihatan jangka panjang yang boleh dihadapi secara beransur-ansur akibat budaya ini.Sekiranya melakukan aktiviti berat seperti bersukan tiada salahnya mengambil makanan berlebihan di waktu malam.
30 Petua Untuk Suami Menyayangi Anda

30 Petua Untuk Suami Menyayangi Anda

Selamat berkunjung ke blog Putera Izman Dot Com.Perkongsian menarik kali ini 30 petua untuk suami menyayangi anda.Semoga artikel ini dapat memberi manfaat kepada anda selamat membaca dan jika tidak keberatan sila kongsikan artikel ini kepada rakan-rakan yang lain.

1. Selalu berdoa agar suami sentiasa menyayangi anda.

2. Apabila suami pulang dari kerja sambutlah dia dan layani beliau sebelum melakukan kerja-kerja yang lain

3. Tunjukkan keprihatinan dengan bertanya secara khusus mengenai kegiatan Memikat Suami/Lelaki sepanjang hari. ( jika Memikat Suami/Lelaki dalam mood yang sesuai)

4. Belajar dan berlatihlah untuk mendengar dengan baik dan bertanya dengan tepat.

5. Jangan tergesa-gesa untuk menyelesai masalah Memikat Suami/Lelaki. Apa yang lebih penting ialah memberi perhatian dan simpati.

6. Ruangkan masa yang betul-betul “berkualiti” sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari kepada Memikat Suami/Lelaki.

7. Tanya ibu mertua, abang atau kakak ipar mengenai hadiah yang disukai oleh Memikat Suami/Lelaki dan belikan hadiah tersebut sebagai cenderahati atau untuk memujuk.

8. Masak resepi ibu mertua ( kegemaran Memikat Suami/Lelaki )sekali-sekala.

9. Beri pujian terhadap penampilan Memikat Suami/Lelaki – rambut, wajah, pakaian,kacak,kesederhanaan dan seumpamanya

10. Cepat-cepat pujuk bila Memikat Suami/Lelaki marah atau berkecil hati.

11. Minta bantuan Memikat Suami/Lelaki hanya jika sesuai–sesuai pada masa, tempat dan jenis profesyennya.

12. Elakkan Memikat Suami/Lelaki dari menunggu terlalu lama terutama bila bersiap.

13. Bila Memikat Suami/Lelaki memberitahu yang dia akan pulang lewat, ucapkan terima kasih kerana memberitahu. ( Lebih baik beritahu dari tidak beritahu langsung )

14. Bila Memikat Suami/Lelaki meminta bantuan, buatlah dengan serta merta dengan ikhlas dan gembira dengan tidak mengungkit atau banyak komen. (Sesungguhnya Allah sangat gembira perbuatan yang demikian )

15. Ucapkan kata-kata sayang yang romantik pada Memikat Suami/Lelaki sekurang -kurangnya 2 kali sehari.

16. Jika kita marah, tunggu hingga sejuk. Bila sudah sejuk beritahu Memikat Suami/Lelaki apa yang mengganggu fikiran secara sopan. Jangan sesekali salahkan Memikat Suami/Lelaki.

17. Bila Memikat Suami/Lelaki bercakap, beri perhatian sepenuhnya, hentikan apa jua pekerjaan yang sedang dilakukan. ( jika boleh )

18. Bila ingin memesan barang untuk dibeli oleh Memikat Suami/Lelaki, senaraikannya di atas kertas. Jangan buat Memikat Suami/Lelaki terpaksa pergi ke kedai 2 atau 3 kali.

19. Tanya Memikat Suami/Lelaki bila dia ingin berehat atau tidur.

20. Peluk Memikat Suami/Lelaki dengan penuh kasih sayang sebanyak 7 kali sehari.

21. Telefon Memikat Suami/Lelaki di tempat kerja hanya apabila ada perkara penting atau kecemasan sahaja. Telefonlah dengan lebih kerap apabila Memikat Suami/Lelaki menggalakkannya.

22. Jika Memikat Suami/Lelaki perlu menjauhkan diri sekali-sekala, tanya bila dia akan pulang. Fahamilah, dia perlu bersendirian utk berfikir.

23. Jangan ganggu Memikat Suami/Lelaki ketika dia sedang asyik melakukan sesuatu yg memerlukan penelitian.

24. Jika Memikat Suami/Lelaki marah, jangan sekali-kali menjawab, hanya tunduk dan diam ( walau pun kita tak bersalah ). Terangkan keadaan yang sebenar selepas dia sejuk.

25. Bila meminta bantuan Memikat Suami/Lelaki :- 

* terangkan pada Memikat Suami/Lelaki dengan jelas mengenai kerja kerja rumah yang perlu bantuan. 
* Beri pilihan kerja yang disukainya. 
* jangan menyuruh-nyuruh 
* gunakan perkataan yang sesuai dan lemah lembut.

26. Pesan ke Memikat Suami/Lelaki untuk menelefon rumah apabila out-station. Jangan marahi dia jika dia tidak berbuat demikian cuma terangkan akan kerisauan kita apabila tidak mendapat berita.

27. Sentiasalah kemas, anggun dan wangi sebelum tidur bersama walaupun Memikat Suami/Lelaki berbau busuk, diamkan saja dan terima dengan hati yang sabar.

28. Sokong pendapat Memikat Suami/Lelaki kalau pendapatnya berbeza dgn org lain.

29. Peluk dan belai Memikat Suami/Lelaki sekali-sekala tanpa implikasi seksual.

30. Sentiasalah lafaz 3 kata "I LOVE YOU"

Kubur Gadis Yang Masih Dara Digali Dan Dirogol


Warga Jalan Pertahanan, Desa Patumbak, Pasar VII, Kabupaten Deli Serdang digemparkan dengan kes pembongkaran kuburan seorang gadis bawah umur siswi SMP PAB yang baru sehari dikebumikan. Tak hanya membongkar, pelaku juga memperkosa mayat gadis perawan itu. Dari lubang kubur ditemukan seluar dalam seorang lelaki.

Kisah Sayang Esok Saja Kita Cabut Iyer....




Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, "Adoi.. Sakitnya bang… ! Macam mana ni bang.."
4kali gugur janin merana seumur hidup

4kali gugur janin merana seumur hidup






DI sebuah bilik yang gelap-gelita saya terkapai-kapai sendirian. Saya cuba mencari-cari arah keluar daripada kegelapan malam itu. Puas mencari akhirnya saya terpandang kilauan cahaya yang datang dari sebuah katil bujang berwarna putih bersih.

Kisah Sebelum Aku Jadi Isteri

Assalamulaikum dan salam sejahtera, Terima Kasih sudi berkunjung ke blog.Semasa admin berjalan-jalan mencari info ke blog rakan-rakan admin telah singgah ke blog blogger wanita disana admin tertarik dengan kisah hidupnya yang patut admin kongsikan dengan pembaca disebalik kisahnya itu terdapat nasihat yang perlu kita ambil terutama untuk mereka bakal bergelar suami isteri.. jadi ikutilah kisahnya
 
Hari ini dah hampir 6 bulan lebih aku menjadi seorang isteri. Rasa kelakar pula bila imbas semula masa mula-mula nak nikah dulu.Bila kata nak kahwin, macam senang je didengarkan, tapi proses sedikit sebanyak memerlukan kesabaran. Pengalamanku sebelum bernikah ingin kukongsikan bersama rakan pembaca. Aku fikir aku takkan nervous sgt, tapi sebaliknya.

Sejarah Hitam Wanita Dalam Teksi

SILA AMBIL PERHATIAN!! & [SHARE]

Jika anda dapati ada bunyi semburan minyak wangi atau penulen udara di dalam teksi, SILA ARAHKAN TAXI TERSEBUT UNTUK SEGERA BERHENTI!! Ianya telah berlaku kepada seorang wanita kira-kira pukul 0:45. dia mendapat ke dalam teksi yang dipandu oleh seorang lelaki berbangsa melayu. Ketika dia berada di teksi untuk beberapa minit, dia tiba-tiba terdengar bunyi semburan dan terdapat bau seperti penulen udara. dia berasa pelik mengapa pemandu tersebut meletakkan dua jenis pembersih udara dalam teksi beliau. “Bau tersebut segera mengingatkan saya tentang emel yang pernah saya baca. Saya mula menjadi sedar di sekeliling saya. Tetapi sedutan penulen disimpan dan muncul setiap beberapa minit. Saya mula berasa sangat bimbang dan takut.

Ayah Berebut Susu Badan Dengan Anak

Dalam sebuah acara televisyen di AS, seorang lelaki bernama Jeff yang tinggal di Ohio, AS, menyatakan bahawa ia memiliki ketertarikan aneh dengan payudara dan ASI(air susu ibu) yang dikeluarkan oleh isterinya, Michelle.

Lelaki yang telah memiliki seorang anak bernama Ala ini mengaku bahwa ia merasa terangsang ketika melihat istrinya menyusui sang anak. Hasilnya ia kemudian juga mencuba ‘merasakan’ ASI sang isteri. Menurut pengakuan Jeff, itu merupakan hal yang sangat menghairahkan untuknya.
Jennifer Lopez Dikecam Kerana Membuat Persembahan Menghairahkan

Jennifer Lopez Dikecam Kerana Membuat Persembahan Menghairahkan

Persembahan JLo Dikecam Gara-gara Persembahan BGT

London – Aktres Jennifer Lopez telah dikecam gara-gara persembahannya dalam rancangan realiti Britain’s Got Talent yang disifatkan sebagai `persembahan lucah’ dan tidak sesuai ditonton .

Gambar Ngeri Wanita Dibunuh Dan Dirogol

Gambar Ngeri Wanita Dibunuh Dan Dirogol



Terkejut ble tengok pic camni.risau gile la kat adik2 kite.hmmm Malaysia kita dah makin tak aman.banyak sangat perogol bersiri dan sebagainya. kepada ahli keluarga mangsa,Takziah saya ucapkan.tujuan pic ini untuk dijadikan pedoman agar sume wanita tidak lagi memakai pakai seksi.supaya kaum lelaki tidak bernafsu tinggi.Nauzubillah
Doa Seorang Isteri

Doa Seorang Isteri


Selamat Datang ke blog Putera Izman Dot Com.Hanya sekadar perkongsian.Perkongsian kali ini istimewa untuk wanita yang bergelar isteri ialah doa seorang isteri.semoga anda memperolehi sesuatu selepas membaca entri ini.Jika tidak keberatan silalah sharekan artikel ini kepada rakan-rakan yang lain.

Ya ...♥الله♥

Satukanlah hati-hati kami
Satukanlah hatiku dan hati suamiku
dalam cahaya kasih sayangMU ya Allah

Anak Ulama Sering Berzina Sehingga Lahir Anak Luar Nikah

SAYA sering membaca kisah-kisah yang dipaparkan dalam ruangan ini yang banyak mengisahkan kecurangan suami sahaja. Biasanya kaum wanitalah yang sering mengadu tentang keburukan kelakuan, tabiat dan perbuatan sumbang suami masing-masing.

Kisah Benar Dirogol Selepas Minum Air Dicampur Pil Khayal

KUALA TERENGGANU : Hanya kerana mahu menutup malu keluarga selepas anaknya dirogol dan mengandung anak luar nikah, seorang bapa sanggup mengahwinkan anak gadisnya itu dengan perogol terbabit, walaupun menyedari tindakannya itu bakal menjerat diri.

Kisah Sayang Esok Saja Kita Cabut Iyer..




Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, "Adoi.. Sakitnya bang… ! Macam mana ni bang.."

Cara Bersetubuh Dalam Islam


Firman Allah s.w.t bermaksud:

Dihiasi bagi manusia itu dengan perasaan dan keinginan kepada sesuatu, iaitu syahwat kepada wanita…”(Surah Ali Imran ayat 14)

lain-lain ayat

Firman Allah s.w.t bermaksud:

” Mereka (para isteri) adalah sebagai pakaian bagi kamu dan demikian sebaliknya kamu juga ibarat pakaian bagi mereka..”(Surah Al Baqarah ayat 187)

Kisah Benar Wanita Mati Dalam Keadaan Hina



Pada suatu hari, seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah. Malangnya walaupun tinggal di bumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata.Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan daripada pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.

15 Azab Untuk Orang-orang Yang Meninggalkan Solat

Salam hormat kepada pengunjung blog Putera Izman Dot Com.Perkongsian menarik kali ini mengenai info agama iaitu 15 azab untuk orang-orang meninggalkan solat.Semoga artikel ini dapat memberi manfaat kepada anda

6 AZAB DI DUNIA (KETIKA HIDUP)
1. Allah menghapuskan tanda-tanda orang yang soleh dari wajahnya
2. Allah akan menyempitkan rezekinya
3. Allah akan mengurangkan keberkatan atas umurnya
4. Segala amal kebajikan yang dilakukannya tidak akan dikurniakan pahala
5. Doanya tidak akan dimakbulkan
6. Tiada doa dari para solehin untuknya

Bahaya Maggie Pada Kesihatan

Mee segera merupakan mee separa masak yang dikeringkan dan dicampur dengan minyak, biasanya di makan setelah dimasak atau direndam dengan air panas selama beberapa minit. Makanan ini amat “popular” di kalangan orang bujang mahupun golongan yang sedang “kekeringan” poket..

Tips Bila Putus Cinta


Bila cinta putus di tengah jalan usahlah bermuram menyakiti diri sendiri. Bangkitlah dan mulakan cinta baru kerana setiap cinta yang hilang pasti akan ada pengganti.

Usah mengharap pada yang tak pasti. Usah merayu pada yang tak sudi. Cinta pertama tak semestinya yang terbaik.

Setiap cinta mempunyai keunikan dan kehangatan yang tersendiri. Janganlah terus terikat pada yang sudah pergi

Kisah Sedih Surat Buat Ibu Tersayang

Mak…..
Terlalu bosan rasanya duduk membilang hari…..
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi..
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan..
sejuk syahdu masih terasa lagi nih….

Mak tau tak…..
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni
sejak kiter dewasa…..
dan itu juga terakhir kali nya..
Emmmm…rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh…..
nak tinggal kan anak2 mak…..
nak tinggal kan dunia fana ni…..
…mak macam dah sedia…..

Post Terbaru